2020.05.12.
„Ami a hernyónak a világvége, az a pillangónak az élet kezdete.”
Jelenleg olyan világot élünk, amikor a vezetőknek szinte egyik napról a másikra kellett válságmenedzserré válnia.
Jelenleg olyan világot élünk, amikor a vezetőknek szinte egyik napról a másikra kellett válságmenedzserré válnia.
Tegnap még a bővülő piaci környezetben munkaerőhiánnyal küzdött a legtöbb cég, ma már a megszorításokon, esetleg létszámleépítésen, a túlélésen kell gondolkodniuk. Az is egyre nyilvánvalóbb, hogy a veszélyhelyzet elmúltával nem abba a világba térünk vissza, ahonnan a járvány kizökkentett minket. Így egyre több vezetőben vetődik fel a kérdés: Mi lesz a COVID időszak után? Ebben a sok ismeretlen helyzetet hozó időszakban a cégeknek új irányt kell meghatározni és a sikeres megvalósításhoz a szükséges lépéseket kidolgozni, valamint megtervezni az ehhez nélkülözhetetlen erőforrásokat. A profi tervezés a túlélés kulcsa. A tervünk elkészítéséhez és megvalósításához sok esetben szükségünk lehet arra, hogy tapasztalt szakemberhez forduljunk segítségért, tanácsért. Az Újrakezdési tervnek érthetőnek és nagyon szigorúan nyomon követhetőnek kell lennie felelősökkel és határidőkkel. Valószínűleg egy változat nem is lesz elég, időről-időre módosítani kell majd, de a tervezés alapelvei nem változnak:
Mit kell azonnal végrehajtani a sikeres újraindításhoz?
A jelenlegi helyzetben egyértelmű, hogy egy időben elkészített, jól felépített, alaposan átgondolt Újrakezdési terv jelenthet kiutat a vállalkozások számára. Az eddigi rutinok valószínűleg nem lesznek elegek. Hátra kell lépni és távolról megközelíteni a céget és a körülményeket. Az újrakezdés ténye felrázza, és szerencsés esetben aktivizálja a teljes belső munkatársi kört, valamint egyértelművé teszi a vezetők előtt, hogy változtatniuk kell. Meg kell fogalmaznunk, vagy esetleg újra kell gondolnunk az üzleti prioritásainkat, céljainkat.
Hogyan tovább?
1. Az azonnali feladatok meghatározása után fontos kidolgoznunk a belső kommunikációs tervet.
2. Szükség lehet egyes munkatársak (átmeneti) helyettesítésére is. Ilyenkor nagy hasznát vehetjük, ha rendelkezünk utánpótlási tervvel és vannak kollégáink, akik már felkészültek egy másik, esetleg komplexebb munkakör betöltésére.
3. Az újrakezdés egyben lehetőség is a folyamataink felülvizsgálatára, hatékonyabbá tételére.