2021.01.06.

covid coaching

Mit kezdjünk a home office-ba belefásult csapatunkkal? [17 pontos akcióterv]

Az elmúlt időszakban nagyon sok tapasztalat gyűjtöttünk össze a home office-ban dolgozó csapatok működéséről. Eleinte az volt még a kérdés, hogy miként lehet ezt egyáltalán megoldani, most már az, hogy mit kezdjünk a home office-ba belefásult csapatunkkal. A pandémiás fáradtság, a home office burnout kihívásainak kezelésére alakítottuk ki új szolgáltatásunkat, a COVID coachingot. Ebben a cikkben a sikerrel alkalmazott módszereinket osztjuk meg. 

Összeállítottunk egy 17 pontos akciótervet, amellyel biztosan pozitív változást tudsz elérni.


1. Csapatélmény biztosítása 

Mivel nincs meg a „csapatérzés”, az idő múlásával egyre magányosabbá és visszahúzódóbbá, vagy feszültebbé válhatunk. Ennek ellensúlyozásához sűrű online találkozásokra van szükség. A kamerák legyenek bekapcsolva, hogy a csapat tagjai láthassák egymást. 

 2. Az informális kötelékek megerősítése

Vonjuk újra be az elszigetelteket, a megváltozott körülmények miatt jelentős csapatdinamikai folyamatok indulhatnak be, tudatosan kezeljük ezeket. 

3. Mosolyogjunk!
Az érzelmek járványszerűen terjednek. Ha mosolygunk, a csapatunk is jobb kedvű lesz, ha feszültek vagyunk, akkor a csapat is negatívabbá válik.

4. Minőségi idő
Amikor el vagyunk vágva egymástól, nagyobb szükségünk van az egymással töltött minőségi időre, tehát ne csak a munkáról beszéljünk, hanem adjunk teret a baráti beszélgetéseknek is.

5. Bízzunk meg jobban kollégáinkban!
Hatalmazzuk fel a kollégákat, hogy a feladatok céljának és határidejének ismeretében legjobb belátásuk szerint szervezzék meg a feladataik végrehajtását. Bízzuk rájuk, hogy mivel mennyi időt töltenek.

6. Biztosítsuk a megfelelő támogatást!

Sokat segít, ha személyre szóló támogatást tudunk adni azoknak, akik most nehezebb helyzetbe kerültek, családi vagy egyéb okokból.

7. Vegyük észre és jelezzük vissza a teljesítményt!
Ennek kiemelt szerepe van a virtuális csapatok életében, hiszen a kevesebb személyes érintkezés miatt jóval kevesebb a spontán visszajelzés. Tudatosan tartsuk a pozitív és fejlesztő visszajelzések 3 : 1 arányát.

8. Mutassuk ki hálánkat!
Keressünk alkalmat néhány jó szóra. Egy névre szóló „köszönöm” be tudja aranyozni egyes emberek napját. Most mindenki jobban igényli a köszönetet, mint a normál működésmódban.

9. Energizáljuk csapatunkat!
Legyünk kezdeményezők, figyeljünk a csapattagok motivációs igényeire.

10. Legyünk elérhetőek!
Figyeljünk arra, hogy gyorsan reagáljunk a kollégáink megkeresésére és ha valaki nem jelentkezik, akkor mi vegyük fel a kapcsolatot vele.

11. Alakítsunk ki informális csatornákat!
Válasszunk eltérő csatornákat az eltérő tartalmakhoz. Legyen például egy chat csatorna a vicces, mókás tartalmakhoz, a privát beszélgetésekhez. Ide ne hozzuk be a munkát.

12. Tegyük interaktívvá a megbeszéléseinket!
Alapok: e-mailek olvasása, vagy más tartalmak keresése a megbeszélés közben tilos, kamerák legyenek bekapcsolva, tartsuk a tervezett időkereteket. Kevesebb prezentálás, több bevonás. Alakítsunk kiscsoportokat és használjunk közös ötletelést lehetővé tevő platformokat.

13. Kössük újra a pszichológiai szerződést!
Tisztázzuk, hogy mi mit várunk az embereinktől és mit tudunk nyújtani nekik, illetve azt is beszéljük át, hogy ők mit várnak el tőlünk és mit képesek nyújtani. Kezeljük az esetleges hiányterületeket.

14. Egyértelműen adjuk ki a feladatokat és mindig mondjuk el a miértet is!
Pontosan meg kell határozni, hogy adott időkereten belül mit és hogyan kell megvalósítani. Ezen felül azt is meg kell terveznünk, hogy milyen kapcsolattartási / támogatási / ellenőrzési módokat fogunk használni, hiszen nincs vagy jóval kevesebb a személyes találkozás a kollégákkal.

15. Kérjünk időtervet!
Az otthoni munkavégzés nagy veszélye, hogy összekeveredik a magánélet a munkahelyi feladatokkal, illetve azt sem látjuk, hogy a többiek min dolgoznak. Ennek megelőzésére készíttettessünk időtervet a kollégákkal. Ez segíti őket az egyén szintjén a fókuszálásban, csapat szinten pedig lehetővé teszi, hogy lássuk, a többiek mit és mikorra készítenek el.

16. Figyeljünk az eredményességre, a hatékonyságra!
Ne azt firtassuk, hogy ki mit csinált, hogyan töltötte az idejét, hogyan végezte a munkáját, hanem azzal foglalkozzunk, hogy tudunk ebben a megváltozott helyzetben is eredményesen dolgozni. Az agilis módszertanból ismert napi stand-up meetingek nagyon sokat segíthetnek ebben.

17. Folyamatosan fejlesszük működésünket!
Előre meghatározott időközönként tudatosan vizsgáljuk meg, hogy ki mennyire elégedett az online / home office működés folyamatával. Kinek milyen érzése vagy véleménye van erről. Beszéljünk közösen arról, hogyan tudjuk fejleszteni az online együttműködésünket és eredményességünket. Már csak azért is, mert nagyon kevés csapat találta még meg az ideális virtuális működést.

Kíváncsiak vagyunk, Nektek milyen tapasztalataitok és módszereitek vannak? Kérjük, osszátok meg velünk ötleteiteket.


Vissza

We use cookies
Cookie preferences
Below you may find information about the purposes for which we and our partners use cookies and process data. You can exercise your preferences for processing, and/or see details on our partners' websites.
Analytical cookies Disable all
Functional cookies
Other cookies
Cookie-kat használunk a tartalom és a hirdetések személyre szabásához, a közösségi média funkcióinak biztosításához és webhely forgalmunk elemzéséhez. Learn more about our cookie policy.
Change preferences Accept all
Cookies