Teljesítményértékelés
Kiknek AJÁNLJUK?
A teljesítményértékelés, a teljesítményértékelő beszélgetés jóval több, mint az eredményszámok ellenőrzése. Azoknak a vezetőknek ajánljuk, akik szeretnék a munkatársaikat támogatni, motiválni és sikerességüket, teljesítményüket fejleszteni.
TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS
MIKOR JAVASOLJUK?
Abban az esetben ha:
- a vezető korrekt, motiváló és hatékony visszajelzést szeretne adni a munkatársának az elmúlt időszakkal kapcsolatban
- a vezető és munkatárs kapcsolata megerősítést igényel a feladatvégzés vagy rendszeres kommunikáció területén
- a vezető kíváncsi arra, hogyan lehet hatékonyan értékelni a munkatársai teljesítményét
- a vezető kíváncsi arra, hogy az elvégzett munkán kívül még mi befolyásolja a teljesítményt
- úgy érzi szívesen tanulna új eszközöket a csapat tagjainak motiválásához
- úgy érzi szívesen szerezne új eszközöket az értékelő beszélgetések nehézségeinek feloldására
TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS tréning
Mi a várható haszna?
1. Tudatosítja a vezetői szerepet az értékelésben
2. Megérti, hogy a teljesítmény milyen faktorokból áll össze
3. Megérti, hogy mire lehet visszajelzést adni
4. Megérti, hogy miként épül fel egy hatékony értékelő megbeszélés
5. Visszajelzést kap arról, hogy az Ön által tartott értékelő beszélgetésnek mi az erőssége és hol lehet fejleszteni
6. Új technikákat tanul az értékeléshez
1. Értékelő beszélgetés folyamata
Praktikus, részletes és hatékony sorvezetőt adunk ahhoz, hogy miként építsünk fel egy értékelő beszélgetést. A tréningen minden résztvevő személyes szerepjátékon keresztül gyakorolhatja be ennek alkalmazását.
2. Vezetői és munkatársi felkészülés a teljesítményértékeléshez
Kulcsfontosságú, hogy az értékelő beszélgetésekre úgy érkezzünk, hogy tudjuk mit akarunk mondani, tudjuk mit akarunk kérdezni. De lényeges tartalmi felkészülés mellett a kapcsolati oldalról is átgondolni kivel is fogunk beszélgetni.
3. Tipikus hibák az értékelő beszélgetéseken
Vannak olyan hibák, amit könnyű elkövetni a legjobb szándék mellett is. Ezekből gyűjtöttük össze a leggyakoribbakat, amiket be is mutatunk, s át is beszéljük természetesen ezek hatékony megoldását.
4. Frusztráció és ellenvetések kezelése
Az értékelés mindig érzelmekkel jár. Kifejezetten akkor nehéz ezeket kezelni, ha a másik fél frusztrált, ideges. Gyakorlatban dolgozzuk át ezeket a kihívásokat és kereünk rájuk közös, egyénre szabott megoldásokat a szerepjátékokon.
5. Tippek a nehéz témák kommunikálásához
Azonosítjuk a moderátor szerepét a csapatok hatékony működésében. Megtanuljuk a teendőit és gyakoroljuk a működtetést.
6. Bizalomépítés az értékelő beszélgetés hatékonyságának növeléséhez
Az értékelőbeszélgetés csak akkor hoz valódi fejlődést és eredményt, ha elég „mély”, bizalmas szinten történik. Ezt azonban a vezetőnek kell kialakítani. Mi megmutatjuk hogyan is lehetséges ez.
7. Az értékelő és értékelt félelmei és azok feloldása, hogy az értékelés valóban élő legyen
Az értékelő beszélgetés mint az értékelt, mind az értékelő részéről rejt félelmeket. Ezeket hozzuk felszínre, és adunk megoldást a kezelésükre.