A munkaerőpiac is a kereslet-kínálat törvényeit követi. Így, ha cégük kevés megfelelő jelölthöz jut, érdemes új módszereket bevezetni a toborzási stratégiájukban a felborult egyensúly helyreállításához. Amennyiben az új munkatársak beválási mutatója is fejlesztendő, érdemes lehet a toborzás mellett megújítani a kiválasztást is.
Az aktuális igényeknek és meglévő munkaerő állományuknak tükrében HR-es kollégájukkal együttműködve újragondoljuk a keresendő munkaköri kompetenciákat, ill. munkaköri profilokat.
Meghatározzuk a lehetséges toborzási forrásokat, illetve az ezekhez illő módszereket és csatornákat.
Összeállítjuk a cég értékeit tükröző és egyben vonzó hirdetési szöveget.
Meghatározzuk a kiválasztási kulcs kompetenciákat, módszertant és szereplőket.
Szükség esetén támogatjuk a kiválasztókat módszertani szempontból (interjútechnika, kiválasztási központ értékelőinek felkészítése stb.)
Ha az új kollégák jellemzően a belépést követő pár hónapon belül lépnek ki, érdemes a toborzást és a kiválasztást átvilágítani. Ha később hagyják el a szervezetet, a vezetői működést is érdemes megvizsgálni.