Illeszkedik a kompenzációs rendszer többi eleméhez,
a kompenzációs „csomag” egésze pedig a szervezet kultúrájához és bizalmi szintjéhez.
Figyelembe veszi, hogy más emberi erőforrás-rendszerek is közvetlenül befolyásolhatják a kompenzációs rendszer hatását, így a munkavállalók nem anyagi jellegű kompenzációs elemként észlelik azokat.
Támogatja a szervezeti változásokat, fejlesztési folyamatokat, azáltal, hogy tanácsadóink által kialakított karriertervezési, képzési-, fejlesztési, a teljesítményértékelési rendszer (mint nem anyagi jellegű kompenzációs elem) is kompenzációs elemként jelenhet meg
A kompenzációs csomag kialakítása során figyelembe vesszük a HR rendszerekhez valló illesztésüket, belső kommunikáció révén tudatosítjuk a munkavállalókban ezek kompenzációs értékét.
A javadalmazási rendszer önmagában nem képes megváltoztatni a szervezet viszonyrendszerét, a
munkavállalók elvárásait, az észlelését, magatartási sémáikat, értékrendszerüket, így a teljes folyamatot a
tréning és a coaching eszköztárával támogatjuk felsővezetői, illetve operatív vezetői szinten egyaránt.
ÖSZTÖNZÉSI RENDSZER KIALAKÍTÁSA
Az ösztönzési rendszerről bővebben
A legtöbb szervezetben jellemzően az elismerés, a teljesítmény-visszacsatolás egyetlen belső kommunikációs formája a hónap- vagy év végi „boríték” vastagsága. Sok munkavállalónak ez a sikeresség, a célelérés egyetlen mércéje. Az ösztönzési rendszer a Vállalat bevételei egy részének a munkavállalók számára történő transzformálása, szétosztása, ami elsősorban külső motivációs tényezőként befolyásolja a munkavállalóink döntéseit és viselkedését.
Az ösztönzési rendszer menedzselésének célja minden szervezeten belül az, hogy vonzást gyakoroljon az
emberi erőforrásokra vagy megtartsa azokat annak érdekében, hogy céljait el tudja érni. Ahhoz, hogy a
munkatársak teljesítményét magas szinten tudjuk tartani, motiváltságuk és elkötelezettségük növelésére is
szükség van.
Az ösztönzési rendszer önmagában nem képes belső motiváció és elkötelezettség javítására, sőt gyakran az
erőteljes külső motiválás a belső motiváltság kialakulásának a gátja. Ha a munkavállalók cselekvése mögött
külső okot érzékelünk („ezt azért teszem, mert jól megfizetnek”) az gyakran vezet a belső motiváció
csökkenéséhez („csak a pénzért csinálom”).